Το ψήφισμα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Με τη θλιβερή είδηση της απώλειας του πρώην Υπουργού Παιδείας και Ιδρυτή του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, Γεράσιμου Αρσένη, η Διοικούσα Επιτροπή του Ιδρύματος συνήλθε σήμερα σε έκτακτη συνεδρίαση και αποφάσισε τα ακόλουθα:
να εκφράσει τα συλλυπητήρια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας του Ιδρύματος προς την οικογένεια του εκλιπόντος,
να αναρτήσει μεσίστιες τις σημαίες της Κεντρικής Διοίκησης και των Τμημάτων του Ιδρύματος,
να θεσπίσει υποτροφίες στο όνομα του εκλιπόντος,
να προτείνει στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να ονομαστεί το Ίδρυμα “ΤΕΙ Ιονίων Νήσων – Γεράσιμος Αρσένης”.
Για τη Διοικούσα Επιτροπή
Ο Πρόεδρος, Καθηγητής Ιωάννης Δραγώνας
Συλλυπητήρια Επιστολή από την Πρυτανεία Πανεπιστημίου Πατρών
Συλλυπητήρια Επιστολή από το Σύλλογο Αποφοίτων της Βαρβακείου Σχολής
ΣΥΛΛΗΠΗΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ
ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΩΔΕΙΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ «ΡΟΚΚΟΣ ΒΕΡΓΩΤΗΣ»
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Φιλαρμονικής Σχολής Κεφαλληνίας ‘’Ωδείο Ρόκκου Βεργωτή’’ εκφράζει τη θλίψη του για τον θάνατο του εξαίρετου ανθρώπου & Κεφαλονίτη πολιτικού Γεράσιμου Αρσένη & διαβιβάζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην σύζυγό κα Λούκα Κατσέλη στα παιδιά του και τους οικείους του.
Για το Δ.Σ
Ο πρόεδρος
Νικόλαος Φαμπιάτος
ΤΟ ΚΕΓ, ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) συμμετέχουν στη θλίψη της πνευματικής φυλής, στην οποία ανήκε ο αλησμόνητος Γεράσιμος Αρσένης και στο πένθος της στενής του οικογένειας.
Ως Υπουργός Παιδείας, στήριξε αποφασιστικά το νέο ίδρυμα στα πρώτα του βήματα, γιόρτασε μαζί μας, με έναν αυτοσχέδιο λόγο σπάνιας έμπνευσης και λάμψης στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής, τα πανηγυρικά πέμπτα γενέθλια του ΚΕΓ, του οποίου την ανοδική πορεία δεν έπαψε έκτοτε να παρακολουθεί, με έμπρακτη στοργή και περηφάνια. Ούτε ήταν τυχαίο ότι ως Υπουργός Παιδείας ζήτησε να ξεφυλλίσει τον πρώτο τόμο του μνημειώδους A Modern Greek – English Dictionary του Δ. Γεωργακά –σε μορφή τυπογραφικών δοκιμίων ακόμη–, προβαίνοντας σε διεισδυτικές παρατηρήσεις για τη ζωή των λέξεων και τις περιπέτειες των λεξικών.
Το τελευταίο του βιβλίο για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση των ετών 1996-2000, με τον αυτοσαρκαστικό τίτλο «Γιατί δεν έκατσα καλά» (2015), αποτελεί εθνική υποθήκη. Για τη σοφία και τη λογιοσύνη του, την κοινωνική ευαισθησία και το πατριωτικό του ήθος, επιφυλάσσεται το ΚΕΓ να τιμήσει τον Γ. Αρσένη –όπως του αξίζει.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΕΓ
Καθηγητής Ι. Ν. Καζάζης
KAΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΥΠΟΥΡΓΕ…..-Αποχαιρετισμός στο Γεράσιμο Αρσένη-
Του Σήφη Μπουζάκη Ομότιμου καθηγητή πανεπιστημίου Πατρών
Ο Γεράσιμος Αρσένης, ο ακαδημαϊκός, ο πολιτικός, ο υπουργός, ο άνθρωπος, ο συνοδοιπόρος, ο συνεργάτης δεν είναι πλέον ανάμεσά μας. Η χώρα, το κοινωνικοπολιτικό και πολιτιστικό μας τοπίο, όλο και φτωχαίνουν…. Φεύγουν πολλοί και σημαντικοί άνθρωποι, μένουν πολλοί και ασήμαντοι. Φεύγουν πολλοί όρθιοι, μένουν πολλοί ευλύγιστοι. Φεύγουν όσοι τόλμησαν, μένουν οι άτολμοι. Φεύγουν οι λίγοι που ξεχώρισαν, μένουν οι ολίγιστοι. Φεύγουν οι μεταρρυθμιστές, μένουν οι απορρυθμιστές και οι αντιμεταρρυθμιστές…..Η κατάρα του Σίσυφου συνοδεύει σταθερά αυτή τη χώρα……
Είχα την τύχη, ο υπουργός που “δεν έκατσε καλά”, να με τιμήσει με την αγάπη και την εκτίμησή του. Μαζί με μια πλειάδα παιδαγωγών συλλειτουργήσαμε στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας δίπλα στο ρέκτη υπουργό μεταρρυθμιστή που τόλμησε ως υπουργός παιδείας με μια συγκροτημένη και ολοκληρωμένη πρόταση εκπαιδευτικής πολιτικής να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της ελληνικής εκπαίδευσης την περίοδο 1996-2000. Συγκρούστηκε με συμφέροντα, επιχείρησε τομές στην εκπαίδευση, πολεμήθηκε και από το ίδιο του το κόμμα όσο κανείς άλλος υπουργός παιδείας στο παρελθόν, και, στο τέλος, “καταργήθηκε” για να ανατραπεί η μεταρρύθμισή του από “φίλιες” δυνάμεις και ΔΟΛιες υπονομεύσεις (περίπτωση σχολικών βιβλιοθηκών). Ο Αρσένης υπήρξε ο μόνος υπουργός παιδείας της δημοκρατικής παράταξης στον 20ό αιώνα που η μεταρρύθμισή του ανετράπη από άλλον υπουργό παιδείας της ίδιας κυβέρνησης……
Ο Αρσένης στη δημιουργική μεταρρυθμιστική περίοδο 1996-2000 επιχείρησε καινοτόμες παρεμβάσεις στην εκπαίδευση που απαιτούσαν γνώση, σχέδιο, πολιτικό θάρρος και αποφασιστικότητα: κατάργηση του χρεοκοπημένου θεσμού της επετηρίδας (διορισμός εκπαιδευτικών με ΑΣΕΠ), ολοήμερα σχολεία (μία από τις σημαντικότερες εσωτερικές παιδαγωγικές μεταρρυθμίσεις του ελληνικού σχολείου), πολλαπλό βιβλίο, σχολικές βιβλιοθήκες, πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης ως προϋπόθεσης διορισμού, απολυτήριο λυκείου με “ακαδημαϊκή ωριμότητα”, αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών, Προγράμματα Σπουδών Επιλογής στα ΑΕΙ, επιμόρφωση εκπαιδευτικών με έμφαση στην ενδοσχολική επιμόρφωση, λειτουργία Διδασκαλείων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών στα ΑΕΙ, λειτουργία του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στην Πάτρα, προγράμματα εξομοίωσης για δασκάλους και νηπιαγωγούς, ριζική ανανέωση της σχολικής γνώσης με νέα σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα κ.ά.
Οι παραπάνω μεταρρυθμιστές παρεμβάσεις θα προκαλέσουν λυσσαλέο πόλεμο, ετερόκλητων συχνά δυνάμεων, συγκροτημάτων τύπου, συνδικάτων, αντιπολιτευόμενων κομμάτων αλλά και της συμπολίτευσης, φοιτητών, μαθητών και εκπαιδευτικών με καταλήψεις και συνεχείς διαδηλώσεις.
Στο τελευταίο σου βιβλίο Υπουργέ , “Γιατί δεν έκατσα καλά” (η πλέον τεκμηριωμένη εργασία που γράφτηκε από πρώην υπουργό παιδείας και περιγράφει με γλαφυρό τρόπο το συγκρουσιακό τοπίο της περιόδου 1996-2000 και, ακόμη, απαντά πειστικά στο ερώτημα “γιατί δε γίνονται μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα”), που είχα την τιμή να παρουσιάσω μαζί με άλλους πρόσφατα στην Αθήνα, είχες την ευκαιρία, λίγο πριν φύγεις, να νιώσεις μια εκ των υστέρων δικαίωση και να εισπράξεις ένα σιωπηλό “mea culpa” από τους τότε πολιτικούς σου αντιπάλους, “εντός και εκτός των τειχών”. Ανάμεσα στο πολυπληθές ακροατήριο της εκδήλωσης, ήταν και πολλοί, κυβερνητικοί και μη, που τότε φανατικά σε πολέμησαν, “εμπλούτισαν” το βιογραφικό τους με “αγώνες” (καταλήψεις) και αργότερα πολλοί εξαργύρωσαν αυτές τις “αγωνιστικές δάφνες” με υψηλές κυβερνητικές και κρατικές θέσεις….
Μετά την “εκδίωξή” σου από το υπουργείο παιδείας, ίδρυσες τον Όμιλο Πρωτοβουλίας για την Ελληνική Παιδεία (ΟΠΕΠ), στον οποίο ξανά συμπορευτήκαμε, μαζί οραματιστήκαμε και από κοινού προσπαθήσαμε να συμβάλλουμε με τεκμηριωμένες θέσεις και επιστημονικές εκδηλώσεις στη μεταρρύθμιση της ελληνικής εκπαίδευσης. Πρόλαβες να διαβάσεις και τα πρώτα πορίσματα του “εθνικού διαλόγου” για την παιδεία και, όπως μου είχες πει, τα περισσότερα είναι αυτά που εσύ τότε με επιτυχία δοκίμασες και πολλά τα εφάρμοσες αλλά δε σε άφησαν να τα ολοκληρώσεις…. Πολλοί τώρα τα ανακαλύπτουν και τα “βαφτίζουν” μεταρρυθμίσεις….
Καλό ταξίδι υπουργέ. Εμείς, που από κοντά σε γνωρίσαμε και βαθιά σ” εκτιμήσαμε για το ήθος, το θάρρος, την εντιμότητα, την καθαρή αναλυτική σου σκέψη, την αγάπη σου για τον τόπο, την πίστη, την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα σε ό,τι έκανες, θα σε θυμόμαστε πάντα με σεβασμό και αγάπη. Ως Όμιλος θα συνεχίσουμε την προσπάθεια που μαζί ξεκινήσαμε με στόχο να υπηρετούμε ανιδιοτελώς με ιδέες και πράξεις την πολύπαθη ελληνική εκπαίδευση μήπως και γυρίσει ο ήλιος που θέλει δουλειά πολλή…..